Louise-Salomé nie kreśli tylko suchej biografii, przystrojonej zgrabną, narracyjną szatą, ale uniwersalny obraz zespołu ocalenia, czyli poczucia winy z powodu przeżytej tragedii, w której zginęli inni
przeczytaj recenzję
Jesteśmy idealni jest bez wątpienia dokumentem wyjątkowym. Jako pierwszy w Polsce podejmuje problematykę osób transpłciowych i niebinarnych na mainstreamowej platformie.
przeczytaj recenzję
Reżyserka w swojej narracji jest bezkompromisowa jak jej bohaterka. Nie szuka poklasku widza, nie odklepuje biografii, skupiając się na przyjemnej dla oka formie.
przeczytaj recenzję
„Części intymne” mierzą się z toksyczną męskością w przemyśle filmowym, wynikającymi z niej nadużyciami i zmową milczenia umacniającą pozycję tych, którzy mają władzę.
przeczytaj recenzję
Estońska dymna sauna to miejsce wyjątkowe, nie tylko z racji wpisania na Reprezentatywną Listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego Ludzkości UNESCO.
przeczytaj recenzję
Zmiana flagi narodowej na tęczową może jawić się jako zbyt słodka i optymistyczna wolta. Film nie zamyka się jednak na granicy dwóch przeciwstawnych obszarów.
przeczytaj recenzję
Dialog za pośrednictwem kamery buduje intymną tkankę siostrzeństwa, terapeutyzując jednocześnie własne traumy i dodając siły, tak uczestniczkom tego spektaklu, jak i widowni.
przeczytaj recenzję
Mnogość wątków i znaczeń nie rozrzedza sedna obrazu. „Rój” wybrzmiewa przede wszystkim jako uniwersalna opowieść o opresyjnym charakterze władzy i wyboistej drodze ku emancypacji.
przeczytaj recenzję
W roztopionej słońcem majowej zieleni, sprzyjającej rozleniwieniu i rozmyślaniom, „Roving Woman” przyjemnie przykleja się do skóry, dając poczucie bezpieczeństwa i ukojenia.
przeczytaj recenzję